2014. október 23., csütörtök

Meg hetfon (2014 10. 20.) beadtam az oneletrajzom egy nemetorszagi raktaros, targoncas allasra.
Meg aznap felhivtak a cegtol es nemetul interjuztattak, hogy mirol lenne szo stb, majd mondtak, hogy kuldik az email es egy masik kollegajuk is fel fog hivni a munka ugyeben.
Megkaptam az emailt, majd par oraval kesobb felhivtak egy +48-as hivoszamrol.
Azzal a kollegaval is nemetul beszeltem.
Elolvastam az email, hogy mit ajanlanak es nem volt valami meggyozo.
Zanzasitva a kovetkezo:
- kezdober kb. 1000 eu a tuloraktol es az adobesorolastol fugg.
- 160 ora munka a tulorat valami Zeitkonton irjak (normal tulora 25%, vasarnapi tulora 50%).
- a szallas 40 eu / het, 2, 3 szobas szallasok, mosasi lehetoseggel.
- a munkaba utazas koltsege kb. 10 eu, az egyik munkatars hozna vinne minket.
- a kiutazast mindenkinek sajat maganak kell megoldani.
- es vigyek magammal valamennyi kezpenzt.
A munka elvileg 2014 10. 28-an kezdodne kinn Gernsheim-ban.

Szoval kicsit utana szamolva a dolgonak, nem sok maradna az ember zsebeben:
- szallas egy honapra sacc 120, de inkabb 160 eu.
- -10 eu a beutazas.
- a kajat szamoljuk napi szinten 10-15 euval 300 vagy 450 eu.
- a kiutazas, visszautazas koltsege.
Ugy durva szamolva kb. 500 eu maradna nalam.

Annyira komolyan gondoltak a dolgot, hogy szerdan (2014 10. 22.) delutan kaptam egy SMS-t, hogy kuldjem az adataim, hogy megirjak a szerzodest.
Visszahivtam a ceget es mondtam, hogy bocsanat, most nem, de ha a jovoben van munkajuk akkor az erdekelne.
Kicsit bloffoltem, hogy szeretnek par honapot a csaladommal tolteni.

Ugy vagyok vele, hogy nem kotelezo mindenbe beleugrani, johet ennel jobb ajanlat is.

A ket interjuztato anyanyelvi szintu nemet volt es amikor visszahivtam a Magyarorszagon levo interjuztatot akkor o azt mondta, hogy a nyelvtudasom B1-es szintu.

(Elboldogul a legtöbb olyan nyelvi helyzetben, amely utazás során adódik. Felkészülés nélkül részt tud venni az ismert, az érdeklődési körének megfelelő, vagy a mindennapi témákról (pl. család, szabadidő, tanulás, munka, utazás, aktuális események) folyó társalgásban.

Egyszerű kifejezésekkel tud beszélni élményekről, eseményekről, álmairól, reményeiről és céljairól. Röviden is meg tudja magyarázni, indokolni véleményét és terveit.)

Szoval annyira nem rossz ahhoz kepest, hogy majd 20 eve egy mukkot se beszeltem nemetul (es meg papirom sincs rola) azon a kis idon kivul amit kinn toltottem most a nemeteknel.

Ha ra van kenyszeritve az ember akkor azert jobban belerazodik a dolgokba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése