2015. október 6., kedd

Vasarnap (2015 10. 04.) ejszaka jarorozes kozben talaltam egy csomonyi szetszort magnoszalagot.

Meglattam es egybol ramtort a nosztalgia es elgondolkoztam, hogy mikor hallgattam utoljara kazettat es ugy 2013 kora nyarara emlekszem.

Eleg sok walkman-em, de sose volt Sony-m.
A vege fele mar olyan vekony lejatszoim voltak, hogy alig voltak nagyobbak, mint a kazettak tokja.

Ez pl. a Panasonic RQ-X10.
Ilyenem is volt, 1998-ban vettem valamikor tavasszal talan 30-40 ezer forint volt az ara.




Ha jol emlekszem akkor a fulhallgato kulon is csatlakoztathato volt a taviranyitohoz.

Aztan jott egy komolyabb modell, arra sajnos mar nem emlekszem.

Majd egy Panasonic RQ-SX75-ot vettem, valamikor 1999 vagy 2000 nyaran.



A lejatszotestben egy ceruza elem meretu akkumulator volt de lapos volt es hazra fel lehetett tekerni egy kulso elemtartot is amibe plusz elemet lehetett rakni igy novelve az uzemidot vagy ha lemerult az akkumumlator akkor azt kivaltani.

Ezek a tipusok mar eleg sokat tudtak.
Oda, visszajatszas, szamkereses, ha jol emlekszem akkor a kazettan az x-edik szamot is megkereste.
Nagyon sokat tudtak.

Aztan 2003 tavaszan megvettem az elso MP3 lejatszomat, irt es ujrairt CDkrol jatszotta le az MP3 formatumu szamokat, plusz a normal zenei CD-ket is megette.
Volt melle vezetekes taviranyito es felcsatlakoztathato kulso elemtarto amivel ki lehetett tolni az uzemidot.


2005 oszen vettem egy MSI MegaStick 511 1 gigas MP3 lejatszot.




AAA-s elemrol mukodott, hiba volt USB 2.0-as csatlakozoja rettenetesen sokaig tartott mire felmasoltam ra az egy giganyi zenet.


2006 nyaran nyertem 2 azaz ketto darab Sony NW-E003 512 megas walkmant.

Nem vicc tenyleg kettot nyert a Pepsi akkori kupakkodos jatekan.



Nagyon jo kis lejatszo volt, csak az a fel giganyi tarhely keves volt.
2006 ev vegen eladtam az MSI MegaStick-et es az egyik Sony walkmant es az arabol vettem egy Sony NW-E003 egy gigas verziot.
Nagyon sokaig elvoltam vele, aztan idovel (2010 elejen) elkezdett doglodi az akkumulatora, vettem egy 4 gigas Cowon iAudio U5-ot.



Jelenleg is hasznalom, nem tudom mi lesz ha meghal, a piacon nem talalok semmi ertelmes MP3 lejatszot.
Talan ujra egy Sony walkman lesz az utod.

1 megjegyzés:

  1. "Jelenleg is hasznalom, nem tudom mi lesz ha meghal, a piacon nem talalok semmi ertelmes MP3 lejatszot."
    Sandisk Clip+

    VálaszTörlés