2015. december 3., csütörtök

Picit visszaterve a Quake temara felugrunk a nosztalgia vonatra es meg se allunk ugy 1997-98-ig.
De elotte ugorjunk gyorsan 1996-ba, akkor jelent meg a Quake.
Kolcson kaptam egy 576 kbyte ujsagot es amikor meglattam a Quake teszt kepeit, lehidaltam, csorgattam a nyalam es arra gondoltam, hogy ez sose fog megjelenni Amigara.
Akkor mar Amiga 1200-el volt, a fene se emlekszik mar ra, hogy milyen turbokartyaval.

Na de ugorjunk 1997-98-ba.

Valahogy kiszivargott a Quake forraskodja es lelkes amigasok atforditottak amigara.
A hardver igeny az egekben volt, ajanlott volt egy 68030-as plusz melle az FPU tarsprocesszor, de inkabb erdemes volt egy teljes erteku 68040-nel vagy 68060-nal nekiallni a jateknak, a memoriabol eleg volt 4 Mb.
Hang az nem volt, azt mar nem tudtak, akartak megcsinalni.
A jatek 320x256-ban 256 szinnel futott, a teljes kepernyot el lehetett felejteni, inkabb belyeg meretben erosen a diavetites hataran mozgott a sebessege.
Idovel kijott belole egy PPC-s verzio is, de azon tovabbra se volt hang.
Majd kijott a hivatalos verzio is, volt hang, de tovabbra se volt valami sebesseg bajnok.
Idovel felszabadult a Quake forraskodja es akkor lett belole normalis PPC verzio hanggal, majd idovel a kijott a GLQuake ami mar tamogatta a CyberVision PPC es BlizzardVision PPC amigas VGA kartyakat.
640x480-ban folyamatos volt a jatek, 800x600-ban mar kohecselt.
Akkoriban rongyosra jatszottam a jatekot plusz a kulonbozo kiegeszitoit.

Idovel kijott a Quake 2, azzal mar PC-n jatszottam, de nem tudtam, volt kedvem vegig vinni.
Kesobb jott a Quake 3, azzal elvoltam, neha multiztam egy kicsit.
Kijott a Quake 4, azt vegigjatszottam.

Warez verzioban voltak meg a jatekok, akkoriban (na nem minthogyha sokkal tobb lenne) nem volt penzem az eredeti verziokra.
Igy, most jo, hogy megvannak eredeti verzioban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése