2016. március 11., péntek

"Arthur Dent2016. március 11. 17:13

Az van hogy öregszel. :-)
OEM? Mennyi volt? Hol vetted?
Válasz Törlés"

Vegul is, mondhatjuk igy is, hogy oregszem.
Bar a jogtiszta Windows nekem nem ujdonsag es nem is az ordogtol valo dolog.
Anno az elso notebookom OEM Windows Vista Home akarmivel vettem.
A kovetkezo notebookom mar OEM Windows 7 Home-mal.
Aztan becsuszott egy hasznalt gep amin OEM Windows Vista Basic vagy Stater volt.
Eleg sokat hasznaltam a Windows 7-et, meg is szerettem volna venni, de mire eljutottam az elhatarozasig kijott a Win 8, majd a 8.1.
Azokrol meg elege megoszlottak a velemenyek es ugy voltam vele, hogy inkabb kihagyom.
Aztan megvettem az uj SSD meghajtom, felraktam ra a bejaratott Windows 7-et, de az istennek se akart mukodni a Windows Update.
Nem ertem miert nem ment, a regi rendszeren ment, a masik gepen ment, de az OEM Windows 7-en megint nem megy.
A vegen a regi mar elege kohos Windows 7-em attukroztem az uj SSD-re, de kozben kiprobalasra leszedtem egy Windows 10-et es felraktam a regi meghajtora.
Felraktam, megokositottam, tetszett.
Ekkor jott a nagy kerdes, hogy most mi legyen.
Hasznaljam a megokositott Windows 10-et vagy inkabb vegyem meg es akkor nem kell parazni attol, hogy kesobb lebukik a Windows 10, hogy kaloz verzio.
Mar elotte is neztem a Windows 10 arakat, mar csak azt kellett eldontenem, hogy hol vegyem meg.
Vasarlas elott tajekozodas celjabol, hogy mik az egy felhasznalos teljes verzios Windows 10 Home feltetelei felhivtam a Microsoft Magyarorszagot es ott a supportos no azt mondta, hogy naluk is meg lehet venni a Windows 10-et.
Innen mar szinte el voltam veszve, a telefonalas utan kb. 2 percig gondolkoztam, felhivtam ujra az MS-t, kertem egy visszahivast es megvettem a Windows 10 egy felhasznalos (nem OEM) licencet.
Azert nem OEM-et vettem, mert az alaplapom mar 5 eves es ha megpukkan akkor verhetem a fejem a falba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése