2015. július 12., vasárnap

Tegnap (2015 07. 11.) jovok haza es erzem az utolso kanyarban, hogy furcsan mozog a bicikli hatsoja.
Leszallok a kertkapu elott, megmarkolaszom a hatso gumit es erzem, hogy ez bizony elege le van eresztve.
Felfujtam a hatsot a szokasos 4 barra es lefekudtem aludni.

Ma (2015 07. 12.) reggel megneztem a hatsot es teljesen le volt eresztve.

Hurra, defektes a hatsom.

Beletoltottem a hatsoba a defektjavito folyadekbol, ujra felfujtam, kozben neztem a kulsot es talaltam benne egy kb. 3-4 mm hosszu, nagysagu uvegszilankot, kipiszkaltam a kulsobol, kozben neztem a guminyomast es ereztem, hogy az bizony nem az igazi.

Elmentem kocogni, mire visszaertem szinte teljesen le volt eresztve a hatso.

Karomkodtam egy nagyot, elokerestem a fiokbol a javito foltkeszletet (majd 9 eve vettem, eddig hozza se nyultam), felkaptam a konyhabol par egyszer hasznalatos gumikesztyut, a kamrabol kiturtam egy par 15-os kulcsot es kimentem megreparalni a hatso belsot.

Felforditottam a bringat.
Ovatosan leeresztettem a hatsot ugy, hogy a beletoltott defektjavito folyadek ne spricceljen ki.
Kikaptam a hatsot, kivettem a belsot.
Majd a felnirol leszedtem a kulsot, kiforditottam es vegigtaperoltam az egeszet, hogy hatha van meg benne valami eles targy ami kiszurhatta a belsot.
Nem talaltam semmit, visszaforditottam a kulsot es felreraktam.
Felfujtam a belsot, felreraktam, kerestem egy edenyt, megtoltottem vizzel, lassan belenyomtam a belsot, hogy megtalaljam a lukat, jo parszor atneztem az egesz belsot es nem talaltam sehol se a lukat, ellenben talaltam egy gyari hibat, hasadast a belso.
Kb. 2-3 cm hosszu hasadas volt a belso, szerintem gyartasi hiba lehetett, mert felfujt allapotban se szivargott rajta kifele a levego.
Azert biztos ami biztos alapon raktam ra egy defektjavito foltot.
Majd visszaraktam a felnire a kulsot, beleraktam a belsot, kicsit felfujtam a belsot es megpattogtattam a kovon a kereket, hogy a belso normalisan elrendezodjon a kulsoben.
Utana visszaraktam a hatsot a helyere, kozben meghuztam a tengely csavarjait, hogy ne kotyogjanak.
Visszaallitottam a bringat a kerekere, felfujtam ujra 4 barra a hatsot.
Elmentem kezet mosni, majd tekertem par kilometert, hogyha baj van akkor most jojjon ki, ne a legvaratlanabb pillanatban amikor epp indulnek valahova.

Az az igazsag, hogy nem ertem, hogy hol lehetett a luk.
Lehet, hogy amikor kivettem a belsot, ujra felfujtam, megmozgattam amikor kerestem a lukat, a defektjavito folyadek betomitette a lukat.
Nem hinnem, hogy a szelep lenne a ludas, mert akkor mar tegnap (2015 07. 11.) reggel vagy legalabb is napkozben le kellett volna eresztenie a belsonek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése